Nykyaikaisten johtajan v2.0 on kyettävä näkemään blogien tuomat mahdollisuudet. Blogit ovat erittäin hyviä kanavia strategiseen johtamiseen. Olen sitä mieltä, että blogien kautta voidaan jalkauttaa yrityksen visiota sekä missiota. Painottaa tulevien kuukausien tärkeitä tapahtumia sekä kerrata menneitä. On kyse yrityksen ulkoisesta tai sisäisestä viestinnästä blogien kautta on hyvä tiedottaa asioita. Johtajan blogilla on suuri vaikuttamisen arvo. Onhan se täysin eri asia käydäänkö keskustelu kahdenkeskeisesti face to face tai sähköpostin välityksellä kahden henkilön välillä, mutta blogin välityksellä koko henkilöstö on saavutettavissa. Etenkin isoimmissa globaaleissa organisaatioissa blogien tuoma henkilöstön tavoitettavuus on ihan omaa luokkaansa.

 

Henkilöstöjulkaisuissa on oltava muutaman tärkeän johtajan joka kertainen tervehdys. Vaikka nämä kirjoitukset ovat yleisellä tasolla aika basic kerrontaa, ovat ne kuitenkin tärkeä osa johtamisviestintää.  Kannustusta, motivointia ja sparrausta ei vaan voi olla liikaa!!  Harva johtaja uskaltaa ottaa kantaa arkaluontoisiin asioihin henkilöstöjulkaisuissa. Tämän takia viihdetaiteilijat, yritysjohtajat ja tunnetut poliitikot ovat kautta aikain kirjoitelleet artikkeleita lehtiin. Tietenkin salanimillä. Näitä kirjoituksia voidaankin pitää nykyaikaisten blogien esi-isinä.

 

Vanha sanonta ”kertaus on opintojen äiti” sopii oikein hyvin johtamisviestintään. On kyse sähköposteista, kokouksista yms sanoman pitää olla sama ja kertausta pitää olla. Kertaus on tärkeää ja niin se on urheilussakin… toistojen kautta.